איתור ותיקון נזילות מים – התהליך הנכון

אנשי מקצוע רבים מתחום האינסטלציה נתקלים לא מעט בחשדנות מצד הלקוחות. כבר בשיחת הטלפון הראשונית ניתן לזהות מעבר לקו את החשש של הלקוח, שמא הגיע למישהו שקורא לעצמו מקצוען, אך בפועל הוא עלול להוביל אותו להוצאה כספית מיותרת, במקרה הטוב, או לנזקים חמורים בהרבה מאלו שבגינם יצר אתו קשר מלכתחילה, במקרה הרע.

איך תדעו שפניתם למומחה לצורך איתור ותיקון נזילות מים?

כדי להיות בטוחים שפניתם לאיש מקצוע אחראי ואמין שמתמחה באיתור ובתיקון נזילות מים, אתם לא זקוקים לראות תעודה של "יצאת צדיק". יש היום הרבה מאוד אנשי מקצוע שעובדים בתחום האינסטלציה ויודעים כיצד לאתר תקלות באופן מדויק, להסביר עליהן ללקוח בצורה ברורה ועניינית ולתקן אותן בטכנולוגיות מתקדמות, שלא ישאירו הרס אחריהן ויבטיחו לכם שהבעיה נפתרה.

לאיש מקצוע מנוסה ואחראי חשוב סדר הפעולות, ולפני שהוא יתחיל לפתוח, לשבור או אפילו לנסות להגדיר את הבעיה, הוא יבחר לבצע מספר פעולות, שכוללות תשאול מפורט, בדיקה יסודית, בחירת דרכי פעולה, הגשת דו"ח ממצאים ועדכון הלקוח.

שלב ראשון:

תחקיר

איש מקצוע חכם לא ייגש לטפל בבעיה שלא אבחן וזיהה באופן וודאי, ובדומה לרופא שמבצע תחקור ותשאול רפואי מקיף אודות המטופל וההיסטוריה הרפואית שלו, גם האינסטלטור יבצע תשאול מקיף אודות הבעיה.

הנה כמה דוגמאות לשאלות שישאל איש מקצוע אמין ואיכותי על מנת להבין את הגורמים לבעיה, מיקום הבעיה והדרכים בהן נדרש לטפל בה:

  1. מתי החלו לצוץ סימני הנזילה? כמה זמן סובלים מהתקלה?
  2. מה נעשה עד כה? האם בוצעו תיקונים כלשהם?
  3. האם הותקנו מכשירים חדשים לאחרונה? האם בוצע תיקון או שיפוץ כלשהו במבנה או בסביבתו?

שלב שני:

בדיקה

משקיבל איש המקצוע את כל האינפורמציה שרלוונטית לצורך אבחון הבעיה והמיקום שלה עליו לבצע בדיקה במבנה ובסביבתו. בדיקה זו נעשית בסביבת הנזילה ובאזור שבה נראים סימניה, אך גם באזורים מרוחקים, שקיים חשש למעורבותם. לצורך העניין, יש סיכויים גבוהים שהאינסטלטור יבדוק את גג המבנה או חדרים סמוכים, זאת על מנת להבטיח אבחון מדויק של הבעיה ומקור הבעיה.

שלב שלישי:

בחירת דרכי פעולה וטכנולוגיות לטיפול בבעיה

בשלב זה ידע איש המקצוע לתאר את הבעיה, אופיה, מיקומה והסיבות להיווצרותה באופן מפורט. אבחון מדויק ומקצועי יאפשר לאיש המקצוע לדעת האם מדובר בנזילה מצנרת המים או מצנרת הביוב, ובהתאם לכך הוא יבחר במכשור המתאים ובאסטרטגיית הטיפול הנכונה. כך יוכל להבטיח טיפול שממוקד בבעיה ומתן פתרון יעיל לאורך זמן במינימום זמן ובמינימום הרס.

שלב רביעי:

דו"ח איתור נזילות, המסמך שהאינסטלטור שלכם חייב להשאיר לפני שהוא יוצא מפתח ביתכם

דו"ח איתור נזילות הוא דו"ח ממצאים, שאיש המקצוע מחויב למלא, גם במקרים בהם הוא לא פותר את התקלה. דו"ח הממצאים מהווה מסמך משפטי לכל דבר.

כל איש מקצוע מחויב למלא בכל קריאה דו"ח איתור נזילות, שבו יצוינו הנושאים הבאים:

  1. פירוט נזילות, תקלות וליקויים – דו"ח הנזילות חייב לכלול את כל ממצאי הבדיקה שנעשתה על ידי איש המקצוע ולפרט באופן נרחב את כל הליקויים, התקלות וסימני הנזילות שאותרו בנכס, כולל המיקום המדויק שבו הם אותרו ונמצאו.
  2. דרכי הפעולה ושיטות העבודה שמוצעות ללקוח – בדו"ח הממצאים חייבים להופיע הפתרונות, דרכי הפעולה ושיטות העבודה שהוצעו על ידי איש המקצוע לתקלות אותרו על ידו.
  3. הצעת מחיר – דו"ח הממצאים צריך לכלול גם אומדן משוער לעלות כל התיקונים שנדרשים. זו הצעת מחיר משוערת בלבד, מכיוון שבמהלך העבודה עלולים לצוץ כשלים נוספים, אך במרבית המקרים ניתן להסתמך עליה.

חשוב לדעת, הדו"ח שאיש המקצוע מגיש ללקוח בעת הבדיקה הנו זמני בלבד, ועליו להעביר ללקוח דו"ח מסודר ומודפס, שכולל גם את התמונות של הממצאים (הפקת התמונות לדו"ח אורכת מספר ימים).

שלב חמישי:

תיקון התקלה

משאותרה התקלה חייב איש המקצוע לוודא שהנקודה נפתחת על מנת לוודא את הימצאותה של התקלה שאותה זיהה. איש מקצוע מנוסה ואמין נושא עמו תמיד את הציוד המתאים, והוא מסוגל לבצע את העבודה בו במקום, כדי להבטיח שהתקלה מתוקנת ושללקוחותיו יהיה שקט נפשי.

מה עושים במקרה שלא אותרה התקלה?

אחת הסיבות שבגללן יצא לאנשי המקצוע מתחום האינסטלציה שם שם חאפרים הוא, שבמקרים רבים הם לא מאתרים שום תקלה, ובכל זאת גובים מאות שקלים מהלקוח, שלדאבונו נשאר עם הנזילה גם בקירות המבנה וגם בארנק.

איש מקצוע אמין ידע לומר באופן וודאי אם יש נזילה וידע לתאר באופן מפורט ומדויק את המקור שלה. במקרים בהם איש המקצוע שהזמנתם לא מאתר את התקלה, הוא אינו רשאי לגבות מכם תשלום.

לסיכום,

הזמנת איש מקצוע לא צריכה להעלות באף אחד חשש או דאגה, שמא מישהו מנסה לעשות עליו קומבינה. אנשי מקצוע אחראים ואמינים יודעים לטפל בכל תקלה באופן מקצועי ולוודא שהלקוח מבין את הבעיה ואף להציע פתרונות מתקדמים לפתרונה.

חוששים שיש לכם נזילות בצנרת המים או בצנרת הביוב? בשיחה עם איש המקצוע וודאו שהוא מגיע לאתר את התקלה ומשאיר דו"ח ממצאים. אל תניחו לו להתחיל בעבודה לפני שהבנתם בדיוק מהו מקור הבעיה, כיצד היא מטופלת, כמה זה עולה לכם, האם הוא מעניק לכם אחריות על התיקון ולכמה זמן.

אפיקי מרום

חברת אפיקי מרום הוקמה במטרה לטפל באופן מקצועי בכשלים במערכות צנרת מים ביוב וניקוז
אנו מתמחים בטיפול ושיקום נזקי צנרת ללא הרס ובטכנולוגיות לאיתור מיפוי וצילום צנרת אנו כאן בכדי לספק טיפול מקצועי, ושקט נפשי
עם הבנה יסודית בתשתיות בנייה ואינסטלציה, ובעיקר בפעולות שיקום מתקדמות ובציוד חדשני,
מענה לכל אחד מנזקי המים, החל מאיתור הליקוי, טיפול מסיבי מקצה לקצה ושיקום אבסולוטי מבפנים ומבחוץ

לשירותכם מידע נוסף...

איתור נזילות מים ובעיות רטיבות

איתור נזילות מים ובעיות רטיבות נזילות ובעיות רטיבות במבנה, שנובעות מצנרת המים או מצנרת הביוב, עלולות לקרות אפילו מתקלות קטנות כמו סדקים וחורים קטנים. נזקים

קרא עוד »

איתור נזילות ורטיבות

איתור נזילות ורטיבות איתור נזילות ורטיבות בשלבים מוקדמים יכול למנוע נזק רב, ואפילו אסון. אף על פי שברוב המקרים אנשים לא מבחינים בנזילות, ובמקרים לא

קרא עוד »

תיקון צנרת בהתזה

תיקון צנרת בהתזה האינטרס שלנו כאנשי מקצוע הוא תמיד לבצע את העבודה שלנו עם כמה שפחות הרס ולהימנע במידת האפשר מרעש ומלכלוך, כדי להבטיח חזרה

קרא עוד »

איתור וגילוי נזילות

איתור וגילוי נזילות מים נזילות מים לא תמיד נראות לעין, ופרק הזמן שעובר מהרגע שבו נוצרת תקלה בצנרת למועד תיקון הבעיה הוא קריטי, כיוון שנזילה

קרא עוד »
דילוג לתוכן